9:35 am - Sobota Listopad 18, 2017

Konečně jsem se vyspala!

Jak mít kvalitní spánek? Pokládáme si tuto otázku nezřídka ráno, když vstáváme. Ale co vše by jsme měli udělat, abychom ráno vstali a bylo nám dobře a nebyli jsme všude rozlámaní a necítili se, jakoby nás přejel parní válec?

Zajistěte si komfort

Hodně důležitý je vzduch v místnosti, kde spíte. Neměl by být příliš suchý ani příliš vlhký. Je dobré v místnosti přes den větrat, i když je topná sezóna a pokud máte moc suchý vzduch, je dobré si pořídit zvlhčovač vzduchu, nebo odpařovač.

Další věcí je kvalitní postel, matrace, ale i polštář, na kterém spíte. Pokud máte rádi hodně pod hlavou, není to moc dobré na krční páteř a možná právě proto vás bolívá hlava. Správně by hlava měla být v úrovni ramen a neměla by být ani výš, ani níž.

Autor obrázku: Alyssa L. Miller

Neméně důležitý je čas na odpočinek. Člověk by měl spát přibližně 6-8hodin denně, aby se opravdu cítil vyspaný, odpočatý a necítil se unavený. Pro mnoho z nás je to nadlidský úkon, ale měly bychom toto pravidlo aspoň trochu dodržovat. Správný název pro pravidelný spánek je spánková hygiena.

Pokud je léto a noci někdy bývají chladné, i když v bytě je horko, není dobré pokud máte postel v blízkosti okna. Mít v noci okno otevřené, hlavně pokud v spíte odkrytí, nebude úplně vhodné. V bytě se totiž zpotíte a pak vás ofoukne  studený vzduch a hned máte rýmu, angínu, nebo nastydnutí ledvin.

Proto je dobré větrat ráno a večer a na noc buď okno úplně zavřít, nebo ho nechat na ventilaci. Je to skoro to samé jako když si sednete do rozpáleného auta a pustíte klimatizaci… než klimatizace začne pořádně fungovat, jsme zpocení úplně všude a pak se divíme, že jsme nemocní.

Filed in: V posteli