3:01 am - Úterý Červen 27, 2017

BOSU – cvičení, které opravdu baví

 

Po Vánocích jsem se rozhodla  zatočit s nabytými  kily z vánočního hodování. Prohlížela jsem nabídky fitness center v okolí svého bydliště a zaujala mne nabídka cvičení pod názvem BOSU. Nedokázala jsem si pod tím nic představit. Začala jsem tedy hledat potřebné informace na internetu a ptát se svých známých.

Moje spolupracovnice mi to vysvětlila jako cvičení na rozpůleném gumovém míči. Na internetu jsem si dohledala i několik obrázků. Opravdu se cvičí na jakési gumové polokouli. Širší strana je přisátá k zemi a nahoře se provádí různé cviky. Na první pohled je jasné, že to bude o udržení rovnováhy a v tom budou muset pomoci všechny svaly. Rozhodla jsem se během několik a minut a na cvičení se objednala.

První hodiny BOSU jsem se zúčastnila v neděli odpoledne. Byla jsem odpočinutá po víkendu, tak jsem si byla jistá, že to zvládnu. Oblékla jsem se do standardního cvičebního úboru – kratších legín, trička, mikiny a sportovní obuvi. Vzala jsem si také ručník a nápoj s karnitinem pro lepší spalování tuků.

Cvičitelku jsem znala podle vidění, mezi cvičenkami jsem poznala svou sousedku z domu, takže jsem se cítila velmi dobře.

První částí lekce je zahřátí

Autor obrázku: lululemon athletica

V praxi to znamená, že se nejprve provádí chůze na místě před cvičebním nářadím a po chvíli se již cvičí nahoře. Mohu zcela upřímně napsat, že udržet rovnováhu při běžné chůzí na bosu není vůbec jednoduché. Zásadou je být ve středu polokoule a šlapat docela razantně, aby se člověk nevychyloval.

Střídá se chůze na bosu s chůzí vedle nebo před bosu, spolu  s různými jednoduchými cviky z aerobiku.  Pije se podle potřeby. Kardio část -jak se odborně říká zahřívací části, trvá asi 25 minut. Všechny jsme se hezky zpotily, ale byla výborná nálada a spojovala nás všechny snaha co nejlépe cvičit, aby byly vidět výsledky.

Druhá část je posilovací

Naše cvičitelka se zaměřovala na posilování bříška. Toto cvičení probíhá tak, že si cvičenka lehne na bosu zády, zpevní celé tělo a zvedá hlavu. Tento cvik nemá velký rozsah, ale účinnosti se dosahuje zatažením břišních svalů a rotací trupu na obě strany. Všechny jsme cítily, jak bříško pracuje.

Velmi zajímavou částí je balanční část na bosu. Různé cviky na jedné noze, jako je unožování, zvadání nohy a opisování půlkruhů kolem bosu. Tyto cviky zvládaly zejména cvičenky, které chodí na hodiny bosu pravidelně jednou až dvakrát týdně.

Cvičitelka nám poradila, abychom se dívaly do jednoho bodu, že se lépe udrží rovnováha.  Rozhodujícím momentem bylo zavření očí. Cvičitelka nás poučila, že když zavřeme oči a udržíme rovnováhu při stoji na jedné noze na bosu, že to zabírají svaly nejvíce. Je to velmi obtížný cvik a potřebuje praxi.

Já jsem vydržela se zavřenýma očima na bosu sotva pár sekund. Ale byla jsem ujištěna, že pravidelnými návštěvami se má stabilita hodně zlepší. Pokročilé cvičenky si již dovolily na bosu skákat v podřepu a skokem se otočit o 180 st. Cvičitelka to umí i o 360 st.

Protahování a celkové zklidnění

V této části hraje relaxační hudba a všechny namáhané svaly během cvičení se protáhnou.
Byla to velice zajímavá hodina. Akorát bych ráda poradila pevnou obuv, kdo snese, tak kotníčkovou, jelikož jsou hodně namáhány kotníky. Již jsem se přihlásila na druhou hodinu, tak doufám, že vydržím chodit pravidelně.

Filed in: Celým tělem