7:46 pm - Úterý Září 19, 2017

Chůze po schodech jako aktivita pro zdraví

Pokud patříte k těm, kteří nemají zrovna v lásce sport a celkově ani pohyb, můžete pro své zdraví udělat něco dobrého úplně běžnou a pro většinu lidí každodenní činností.

Autor obrázku: FaceMePLS

Pohyb je k životu důležitý, a proto bychom ho neměli ze svého života vytlačovat úplně, přeci jenom si každý z nás potřebuje čas od času někam zajít, anebo i chce třeba s přítelkyní (s přítelem) do kina, na kávu, na koupaliště apod., kde musí bezesporu nějakou energii pro pohyb vynakládat …někde menší a někde zase větší.

Namísto výtahu zvolte schody

Pokud si nedopřáváte příliš pohybu, ale tu a tam někam jdete (např. do obchodního centra), namísto výtahu do dalšího patra zvolte raději schody …bude Vás to sice stát nějakou energii a trošku si budete namáhat své svaly, ale Vašemu zdraví to prospěje.

Samozřejmě tím nejsou myšleny elektrické schody (eskalátory), ale klasické schody. 🙂 Za odměnu si ovšem nepořizujte tučný hamburger nebo hranolky …tím byste všechno opět jenom zkazili.

Častěji je lepší než méně …

Autor obrázku: Richard Taylor

Pokud se pohybu přímo vyhýbáte, ale čas od času na schody narazíte, nehledejte jinou možnost, jak se dostat nahoru nebo dolů (chůze po schodech je samozřejmě nejzdravější směrem nahoru), ale využijte právě schody.

Občasná chůze po schodech Vám zdraví nezlepší. Proto je dobré chodit po schodech i několikrát za den. Zlepšení zdraví se samozřejmě neprojeví ihned, ale až po pár měsících …nicméně v porovnání s Vaší dřívější situací pocítíte příjemnou změnu.

Nekažte si to

Pokud už se rozhodnete zlepšovat si své zdraví alespoň pomocí chůze po schodech, nekažte si to. Nejezte za každý krok po schodech jedno tučné jídlo navíc, tím si své zdraví nezlepšíte a veškerá chůze po schodech přijde vniveč

…ale ani to neznamená, že se budete muset nějak omezovat – pokud jste totiž sami se sebou spokojení, klidně jezte i nadále tak, jak jste byli zvyklí doteď – chůzí po schodech ale nikdy nic nezkazíte! A pokud si chcete zlepšovat zdraví i do budoucna, z chůze po schodech přejděte na sport.

Filed in: Celým tělem