10:49 am - Čtvrtek Srpen 17, 2017

12+4 rady jak hubnout v roce 2016

Vánoce a nový rok jsou krásné svátky. Svátky plné rodinné pohody, lenošení a dárečků v podobě až několika nabraných kil.

S novým rokem tak opět přichází vlna houževnatosti a předsevzetí. Milé dámy do léta času dost, tak se pojďme hodit trochu do formy!

Co jíst?

Hubnutí je dnes velice populární téma o kterém jsou toho napsány mraky. Všichni jistě víme, že ty chlebíčky jsou pro návštěvy, a že ta zmrzlina do léta klidně počká. O tom netřeba příliš diskutovat.

V dnešní módě plné počítání kalorií a různorodých diet se můžete stravovat různě. Je libo nízkosacharidová dieta? Nebo snad Dukanova? Jen si vyberte. Já si ovšem myslím, že pokud nejste morbidně obézní, není třeba žádných speciálních stravovacích návyků. Troufám si říci, že nejjednodušší a nejlepší je dle mých zkušeností tzv. intuitivní stravování.

Jen se v tom moc zbytečně nebabrejte a prostě jezte kvalitní suroviny když máte hlad a ty laciné náhražky potravy vyhoďte. Tato forma stravování je z dlouhodobého hlediska nejvýhodnější. Poslouchejte své tělo. Ono si samo řekne, co potřebuje a podle toho se měli chovejte.

Bez cvičení to bohužel nepůjde

To je špatná zpráva pro všechny lenochy a profesionály v gaučingu. Samozřejmě, že pokud jste se doteď vyživovali především párky a najednou si místo toho dáte přírodní kuřecí, tak se změny rychle projeví, ale bohužel vás to nespasí.

Správný cvičební plán je nedílnou součástí každého úspěšného hubnutí. A to my co? To přece chceme! Tak jdeme na to, výběr je totiž opravdu pestrý.

Co tedy cvičit? Na to je odpověď mnohem jednodušší, než jste si možná myslely. Jednoduše dělejte to, co vás baví. Zda plavete, běháte, hrajete tenis, to není až tak důležité. Důležité je, abyste u dané činnosti vytrvali, protože holt „trpělivost růže přináší“. Samozřejmě, že při běhání spálíte více kalorií, než při józe, ale hubnutí není záležitost pár dní. Jen si představte, že přijdete znaveni z práce/ školy a pak „musíte“ jít běhat, i když vás to fakt nebaví a nechce se vám. Sami asi cítíte, že by to skončilo tak, že byste se na nějaké běhání za chvíli pěkně vyprdli a šly „válet šunky“. A takto by to vypadalo až do dalšího Nového roku, který by se opět odehrával v tónech předsevzetí, které jste mohli mít splněné již před rokem.

Cvičení online – spása časově vytížených lidí?

Nemáte-li přebytek financí a času k pravidelným návštěvám posiloven, můžete si ulehčit pomocí online tréningů.

Zajímáte-li se o hubnutí, jistě jste už zaslechli jména jako „Jillian Michaels“, nebo dokonce i „Zuzana Light“. Pokud jste se však přece jenom bez tohoto typů informací doteď obešli, dovolte mi jako náruživé ctitelce těchto programů, vás zasvětit.

Jedná se o cvičební programy dostupné na internetu, které šetří čas i peníze. Vy sami si zvolíte cvičení o požadované délce a náročnosti dle libosti. To vše v pohodlí domova.

Chcete-li tedy zkusit cestu po „internetu“, mám pro vás několik rad a typů, s čím začít:

Zkuste osvědčené značky jako:

  • Jillian Michaels – 30 days shred
  • Shaun T – Focus T25

Jde o slavné původně placené programy amerického původu na celý měsíc, které běžně zdarma naleznete na internetu. Cvičí podle nich milióny lidí na celém světe a při odpovídající stravě je úspěch zaručen! Jazyková vybavenost zde není problémem. Stačí pozorně sledovat, jak cviky provádět.

A pokud chcete být doslova svým pánem, zapomeňte na předepsané cvičební plány a vyberte si z pestré nabídky fitness kanálů na serveru youtube, kde mnozí fitnessáci zdarma publikují velice kvalitní cvičební videa o různé délce i intenzitě. Prostě si vyberete, na co se zrovna cítíte. Osobně vyzdvihuji především :

  • FitnessBlender
  • Blogilates
  • Millionaire hoy

Projedete-li si tyto kanály, narazíte na téměř nekonečnou řadu videí. 5, 15, ale 90 minut dlouhé tréningy, které vás zaručeně dostanou do kondice. Na youtube je mnoho dalších lidí, jejichž videa můžete cvičit, stačí jen zadat heslo: „Cardio Workout“. S trochou jednoduché angličtiny, či překladače jistě naleznete to pravé ořechové.

Kolikrát, jak dlouho a jakým způsobem tedy cvičit?

Na otázku „kolikrát“ si musíte sami odpovědět dle svým vlastních možností. Obecně se doporučuje asi 3-6x týdně, přičemž je nutné dbát na dostatek odpočinku.

Jak dlouho cvičit poznáte po nějaké době sami. Pro začátek je dobrých nějakých 30-45 minut o střední intenzitě. To znamená intenzita při které si dáte do těla, ale nedělá se vám zle. Když už nemůžete, tak prostě zastavte. S intenzitou tréningu nakládejte velice opatrně, jinak si lehko můžete ublížit. Později, až budete v nějaké kondici můžete klidně na intenzitě přidávat a na času cvičení ubírat.

Když si uvědomíte, že 30 minut cvičení jsou asi 2% dne, není to už taková hrůza, co myslíte?

Spálené kalorie jsou spálené kalorie a je jedno, kdy je spálíte. Cvičte tedy, kdykoli máte čas

Další důležitou radou je také kromě cvičení cardia (takové to cvičení, kdy se hojně potíte a srdíčko vám přitom bije jako při pohledu na nějakého pěkného chlapce) zařazení posilovacích tréningů. Možná si říkáte, že kliky, nebo činky jsou jen pro chlapy, ale právě silová cvičení jsou klíčem k pevnému a štíhlému tělu. Takže se toho nebojte. Na to, abyste vypadala jako chlap beztak nemáte fyzické a hormonální predispozice :). Na youtube stačí zadat hesla jako „weight workout“, nebo naopak „no weight workout“ v případě cvičení s vlastní vahou.

Cardio cvičení a posilování byste pak měli střídat dle požadovaného cíle. Pokud chcete primárně zhubnout, cvičte častěji cardio. Je-li vaším cílem nabírání svalů, zařaďte spíše posilování.

V žádném případě se však neomezujte pouze na jeden druh cvičení.

Já osobně s cílem hubnout cvičím 5x týdně – 3x cardio, 2x posiluji. Po několika měsících na sobě již vidím znatelné výsledky.

Další mé rady a tipy na závěr

1) Hodně pijte – Nejlépe čistou vodu a čaje. Zcela vynechejte sladké limonády, které představují pouze prázdné kalorie, které jinak můžete sníst.

2) Hodně spěte – Ve spánku naše tělo regeneruje, takže prospívá nejen postavě, ale i pleti, vlasech a vlastně celému tělu.

3) 30-60 minut po docvičení se najezte – Svaly potřebují pro svůj růst cukry, které jim brzy musíme dodat, jinak by strádali.

4) Cvičte na celé tělo – tuky nelze hubnout lokálně. Cvičením pouze na vybrané partie kýženého výsledku nedosáhnete. Je nutné tedy abyste pravidelně procvičovali každou svou část.

5) Protahujte se – aby se tělo lépe vyrovnalo s nátlakem cvičení, musíte svaly uklidnit. Mohlo by se také stát, že se vám svaly tzv. zkrátí a vy ztratíte svou ohebnost

6) Jezte – tělo musí mít energii a živiny na to, aby vytvářelo svaly a odbourávalo tuky, poskytněte mu proto dostatek výživy pro tyto úkony

7) Fotografujte se a měřte se, na váhu se vykašlete – při hubnutí tělo spaluje tuky a nabírá místo toho svaly, které jsou však těžší než tuky, proto se může stát, že se ručička váhy zastaví, nebo dokonce vyšplhá vzhůru. Místo vážení proto zaznamenávejte své snažení nejlépe fotkami, nebo měřením objemu vybraných partií

8) Nespěchejte – hubnutí není krátkodobá záležitost a není dobré s ním spěchat, nevyplácí se to a shozená kila byste rychle mohli nabrat zpět

9) Bavte se i jinak – o hubnutí nesmíte přemýšlet každou minutu a v žádném případě by nemělo omezovat váš běžný život

10) Najděte si parťáka – ve dvou se to prostě lépe táhne

11) Motivujte se – sledujte fotky lidí, kteří překonali sami sebe, čtěte motivační citáty a mějte je stále na paměti

12) Nevzdávejte to! – při dostatku snahy na sebe výsledky nenechají dlouho čekat

Hubnutí není snadné. Bude to bolet. Nebude se vám chtít nic dělat. Budete chtít přestat. Ale nedělejte to, vzpomeňte si, proč jste s tím začali a pokračujte dál!

Filed in: Celým tělem