8:16 pm - Neděle Červen 25, 2017

Autor obrázku: Hallenser

Cerruti 1881

Módní značka s vlastní textilní továrnou je dodnes vyhledávána muži pro padnoucí obleky a dalšími nezbytnostmi. Firma fungovala asi sedmdesát let, než se stala významných měřítkem v oblasti módy.

Skvělé podmínky pro výrobu

Malé italské město Biella bylo svědkem zrodu jedené z nejstarších značek na světě a taktéž rodinného podniku. Bratři Cerruti zde založili textilní továrnu roku 1881. Jde o oblast kousek od Turína, která je známá kvalitním zpracováním vlny a nejen to. Voda je zde přímo stvořená pro praní a barvení
látek , nikde jinde na světě není lepší. Proto bylo oblečení z továrny Cerrutiů tak kvalitní a vyhledávané.

Nino Cerruti

Jenže než došlo k vzestupu značky na světový trh, uběhlo asi sedmdesát let. Příchod dvacetiletého Nina Cerrutiho, potomka zakladatelů započal radikální vzestup italské rodinné značky ve světovou společnost. Nino si uvědomoval skvělé výhody polohy a pozice rodinné továrny, a toho se úspěšně snažil využít při propagaci vlastních modelů.

První výrobce oblečení s vlastní značkou – od A po Z

Byl vůbec první výrobce oblečení s vlastní značkou. Zjednodušeně se dá tvrdit, že od Cerrutiho vyšel hotový produkt od prvního vlákénka po hotový nositelný oděv. To byla výhoda oproti jiným. Měl závislost pouze sám na sobě a mohl se tak pustit do odvážných obchodů a expanzí po celém světě.

Obleky pro významné muže

Prvně se Cerruti soustředil na produkci pánského oblečení, zejména slavných a velice oblíbených obleků, po pár letech výrobu rozšířil na celkovou pánskou kolekci a také dámskou. Celým svým způsobem propagace a prací inspiroval další podnikatele v oblasti módy a stal se tak také uznávaným návrhářem se schopnostmi famózního manažera.

Autor obrázku: Nicolas Raymond

Z Itálie do celého světa

V osmdesátých letech expandoval do celého světa a rozšířil svoji nabídku o dost potřebné zboží – sportovní oblečení. Následovala produkce doplňků, parfémů, a džínsů. Jako hlavní prodejní artikl avšak stále zůstávaly pánské obleky.

Učitel Armaniho

Nino Cerruti učil k návrhářskému řemeslu takové jména, jako Giorgio Armani aj. Nakupovali a inspirovali se od něj Karl Lagerfeld a také Hubert Givenchy. Mezi stálé zákazníky patřili Marcello Mastroianni, Orson Welles a také Michael Douglas. Cerrutiho modely si oblíbil celý Hollywood a nechal se u něj zásobovat. Šaty značky Cerruti si tak zahrály v několika desítkách filmů a snímků.

Návrhář do penze, návrhářem astronom

V devadesátých letech se Cerruti trochu stáhl a firmu nechal řídit jiné. Značka zaznamenává nový rozmach a krátce na to Nino Cerruti prodává svoji značku
světovému koncernu Finpro. A zajímavost na závěr – od roku 2003 je hlavním návrhářem značky David Cardon, který je původním povoláním astronom.
Filed in: Oblečením