3:08 pm - Neděle Říjen 20, 6261

KappAhl

Hokejisté, nábytek, ale i KappAhl jsou známé značky severoevropského státu – Švédska. Vznik oděvní značky je spjat s podobnou filozofií, jako známá IKEA – prodávat dobré výrobky za nejnižší ceny.

Levné kabáty ve sklepě

Počátek a vznik značky bychom v její historii našli roku 1953, kdy Švéd jménem Per-Olof Ahl otvírá svůj malý, skromný obchůdek s kabáty ve sklepení městského domu v Göteborgu. Díky nízkým cenám a vkusnému oblečení jsou zákazníci ochotni čekat v dlouhých frontách i několik hodin. v té době se denně prodá asi čtyři sta kusů kabátů a značka má tak možnost prosadit se v jiných oblastech.

Základní kritéria

Během desetiletí se tak otvírají prodejny po celém Švédsku a Ahl se svojí koncepcí prodávat za hotové, s nízkou prodejní marží, kvalitní a vkusné oblečení a také velký důraz byl kladen i na personál. Ahl by rozhodně nestrpěl žádné tuctové prodavačky ve stylu bývalého režimu. Všechny bez výjimky musely být příjemné a zákazníkům nápomocné.

Využívá média

V šedesátých letech se stává z Pella (tak se mu říkalo) Ahla hotová celebrita a láká k sobě zájem médií. Toho okamžitě využívá pro svoji propagaci a ve svých prodejnách pořádá módní přehlídky.

Tvrdá práce a nízké výdělky

Co se v šedesátkách podařilo, začíná v sedmdesátých letech uvadat. Vlivem dovozu je odběr značky KappAhl pošramocen a klesá výrazně až o třicet procent. Management pro oživení podniku nařídil všem zaměstnancům prodloužení pracovní doby bez nároku na honorář a současně rozjíždí výrobu dětského oblečení. Tato tvrdá práce se projevuje jako dobrý tah a značka se opět prosazuje.

Reklamní kampaně

Osmdesátá léta jsou poznamenána hospodářskou krizí ve Švédsku a také hromadným propouštěním. Aby si podnik udržel svůj stav, spolupracuje s tehdejší zpěvačkou Sonyou Hedenbrattovou jako hlavní postavou reklamních kampaní. To je opět zásahem do černého a navzdory nepříjemné situaci v zemi značka navyšuje svůj roční obrat.

Jedem do zahraničí

Nové tisíciletí je spjato s expanzí na zahraniční trhy a již dnes, ve všech větších městech ČR najdeme prodejny značky KappAhl. Značka myslí ekologicky a na rodinu. Ve svých prodejnách nabízí kvalitní oděvy pro děti, muže i ženy pro všechny příležitosti a každé roční období.

Filed in: Oblečením