8:13 pm - Neděle Červen 25, 2017

Mango

Nejen šťavnaté ovoce mango pochází ze Španělska. Je zde i domov stejnojmenné oděvní značky, kterou založili dva turečtí bratři, jež emigrovali do této jihoevropské země ve svých čtrnácti letech.

Turci ve Španělsku

Když Isak a Nachman Andici přijeli do Španělska, neměli toho mnoho. Za čtyřicet let tvrdé práce v oděvním průmyslu se z obou bratrů stali majetní lidé a patří mezi nejbohatší Španěly vůbec.

Ženy sobě

Filozofie firmy zní ženy pro ženy. Jedině takové skutečně vědí, po čem touží ty ostatní. Žijí ve stejné době, obvykle mají dost podobné starosti a mají často i jiné cíle. Dívka ve čtrnácti touží po spolužákovi, dívka ve čtyři a dvaceti po kariéře a třicetiletá po dítěti. Alespoň tak nějak zní obecné pravidlo.

Tisíce prodejen

Společnost Mango se drží tradic a zaměstnává pouze ženy, jejichž průměrný věk je třicet let. Možní pro někoho zvláštní pravidlo, nicméně Mangu značně vynáší. Zhruba třináct set prodejen v asi devadesáti zemích světa mluví za vše. Pokud i toto jsou pro někoho malá čísla, je nutné uvést další – roční obrat 1,2 miliardy eur.

Továrny i prodejny po celém světě

Vlastní továrny jsou rozmístěny po celém světě tak, aby náklady na výrobu a prodej byly minimální a zboží tak cenově dostupné. Mezi největší patří fabrika v Londýně, Vídni, nebo Los Angeles. Zboží z Manga nemusíte nakupovat jen v kamenných obchodech. Oba španělští bratři jdou výrazně s dobou a na počátku nového tisíciletí otevřeli i internetový obchod, který jim zaznamenává několik tisíc objednávek měsíčně.

Kvantita versus kvality

Mango sází na ty, které nejčastěji nakupují – což jsou bezesporu ženy. Existuje nepsané pravidlo, které říká, že muži sází spíše na kvalitu a ženy na kvantitu, co se oblékání týče. A ruku na srdce – každá žena raději dva kousky oblečení, než jeden. Výdělky Manga toto pravidlo jedině potvrzují.

Hlavní oblasti

Proto se Mango soustředí výhradně na ženy a nabízí jim veškeré oblečení pro volný čas, do práce i na jiné příležitosti se spoustou doplňků. Oblečení je rozděleno do tří hlavních dimenzí, z nichž první je mírně ovlivněna testosteronem a oblečení je spíše ležérní, další zahrnuje kovbojský styl a poslední je výhradně ženská, pro potržení krásy ženského těla.

Penelope a Monica Cruz

Se značkou Mango spolupracují i významné celebrity. Propagátorky španělské módy jsou Monica a Penelope Cruz, jako dokonalé reprezentantky mangovského stylu. Takovým hvězdám i světovým top modelkám se nebojí bratři Andici zaplatit nemalou částku za reklamu, která ale také vynese.

Filed in: Oblečením