Autor obrázku: Phillip

Emilio Pucci

Autor obrázku: Phillip

Divokost, barevnost a hravost. To je základ tvorby italského módního návrháře Emilia Pucciho. U typických modelů značky Pucci převládají pestré, syté barvy v nepřehledném kontrastu. Černá a bílá jsou tu pouze, jak se říká – barvy „na návštěvě“, nehrají zde hlavní roli, jsou pouze doplňkem, který má vyzvednou ty pravé hvězdy – širokou paletu barev zejména v sytých a křiklavých odstínech.

Z lyžaře módní ikona

Proslulý módní návrhář, narozen roku 1914 v Itálii, jež se považuje za vůbec prvního, světově proslulého módního tvůrce, začal svoji profesní dráhu jako lyžař. Byl dokonce i účastníkem na Olympijských hrách. Tehdy vytvořil elastickou šponovku, jež se upínala pod chodidlem. Sportovec tak měl ucelený komfort, co se tepla a sucha týče.

Sportovní oblečení jako základ

Sportovní oblečení slavilo úspěch, ale tím se mladý Pucci nehodlal zatratit. Vrhl se na navrhování oblečení pro golfisty a tenisty. Pucci přišel na kurty a golfová hřiště s elegantní módou, v hravých barvách a svět byl mile překvapen. Šlo o něco doposud nevídaného, nečekaného, ale rozhodně ne
nevítaného.

Všechny formy módy – objev capri kalhot

Pucci však byl k nezastavení, vrhl se snad na všechny kouty módy, a tudíž nemohl vynechat dámskou. Z jeho dílny pocházejí capri kalhoty anebo elastická textilie, s obchodním názvem emilioform, což je směs žerzeje a helaca. Emilio objevuje nejen materiály, ale i barvy. Typickým příkladem je tyrkys anebo rosé.

Italský šlechtic

Autor obrázku: SharonaGott

Pucci měl možná tu výhodu, že jako italský šlechtic měl kontakty u italské „smetánky“ a pro ně také připravoval první módní přehlídky v Palazzo Pucci u Florencie, kde je dodnes hlavní sídlo značky. Jeho lehké, možná nenápadné šaty potištěné abstraktními vzory se staly hotovu legendou. Taktéž byly dámy u vytržení z barevných šátků, topů a halenek. Takto Pucci tvořil historii módy až do sedmdesátých let. S příchodem „osmdesátky“ ztrácí výrazné kontrasty a divoké barvy význam. Dopředu se dere jednoduchost, jednobarevnost a jistá strohost.

Prodej značky

Po smrti zakladatele značky prodala jeho dcera podnik mezinárodnímu módnímu koncernu LVHM, která delegovala na post hlavního návrháře Christiana Lacroixe. A je to právě on, kdo nebývalou slávu značky oprašuje a produkci „Pucci“ opět staví na výsluní.
Do módy se s příchodem nového tisíciletí vrací o prvky z šedesátých let a lidé touží po barevné budoucnosti, veselé nápaditosti a teplých kontrastech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *