Burberry
Burberry
Béžovo – černo – bílo – červené káry všudy přítomné. Jedná se o základ britské módní značky Burberry, které představuje kvalitu a tradici již více než sto padesát let. V současné době jde o nejluxusnější anglickou značku, a tudíž všichni zastánci anglického království musí alespoň jeden kousek z nabízených produktů vlastnit.
Co lidé v Anglii chtějí
Vše začalo roku 1856, kdy si mladý Brit, Thomas Burberry otevřel svůj obchod s praktickým oblečením na venkovní nošení. Nebyl jen ledajaký prodejce. Všímal si potřeby zákazníků a snažil se jim nabídnout vždy to nejlepší zboží. Byl si vědom, že vše ještě nebylo módnímu světu představeno a něco v něm chybí.
Gabardén
A tak roku 1880 vynalezl gabardén, látku, která je dnes běžná, jako každá jiná. Jde o (obvykle) vlněnou tkaninu, tkanou jemnými vlněnými nitkami. Protože šlo o pevnou textilii, byla používána pro vojenské pláště a uniformy. A protože složení látky bylo odolné proti častému britskému mrholení a lehkým přeháňkám, oblíbili si materiál i běžní obyvatelé. To vedlo k velké poptávce po látce a oděvů z ní.
Vznik loga a otvírání dalších prodejen
Roku 1901 je tak rozhodnuto o logu rytíře na koni s praporcem a všechny oděvy jsou jimi označovány. Ze značky se stává skutečný fenomén, zajímající důležité postavení na poli módy. Otevírá tak své prodejny ve velkých městech, jako je New York nebo Paříž.
Burberry na Jižním pólu
Značka Burberry se však s tímto postupem nesmíří. Vznikající oddělení marketingu přichází s kampaní, do které zasvěcuje Nora Roala Amundsena, prvního pokořitele Jižního pólu. Burberry kompletně vybavuje jeho tým pro výpravu, za čehož si vysluhuje synonymum kvantity, odolnosti a pevnosti oblečení. V té době se také prvně objevuje slavný a typický vzor pro značku, který je od roku 1920 chráněn ochrannou známkou.
Bravo, paní Bravo
Firmě se po léta dařilo prosperovat. Zlom nastal v osmdesátých letech, kdy vlivem konkurence, změnou módy a vlivem odlišné poptávky, začíná popularita Burberry slábnout. Aby podnik přežil, musel změnit image, což se podařilo díky americké manažerce Rose Marii Bravo. Ta rozšířila paletu výrobků a přivedla zboží na maloobchodní trhy. Nápomocny ji přitom byly i reklamní kampaně s Kate Moss a Bryanem Ferrym.
Nová doba, nový návrhář
Nové tisíciletí přivítalo Burberry i s novým návrhářem Christopherem Baileyem. Ten vnesl značce nový dech. Jeho použití světlých a výrazných barev bylo potřeba. Do své prezentace dost zapojil i kožešiny, krajky a volány. Výrazné lemování, poměrně jednoduchých střihů je žádoucí a jde v ruku v ruce se základními principy značky.