Autor obrázku: kcp83

Tommy Hilfiger

Se sto padesáti dolary v kapse začal Tommy Hilfiger žít svůj americký svět.

Úprava džínů

Autor obrázku: kcp83

Jako mladý, osmnáctiletý student jezdil autobusem do New York City, kde kupoval džíny a doma je pak upravoval, zejména ty zvonovitého střihu, které přicházely do módy. Následně džíny prodával. A šly, jak se říká „na dračku“. O jím upravené džíny byl obrovský zájem, dával totiž lidem to, co chtěli a co se jim líbilo. Díky tomu mohl brzy představit svoji první kolekci. Svoji nabídku rozšířil a založil také vlastní značku, jenže nedostatkem zkušeností a přílišnou horlivostí se mu podnikání nezdařilo a zbankrotoval.

Bankrot ho nezastavil, naopak posílil

Nevzdal se a po nějakém čase „šel dál“. Druhý pokus podnikání se již vydařil, vzhledem k tomu, že se Tommy z původních chyb poučil. Navíc čelil i vlastním rodičů, kteří si přáli, aby studoval a ne „jen tak ledabyle zabíjel čas“. Museli hodně pracovat, měli devět dětí a přáli si, aby z nich „něco bylo“.

Vlastní obchod ho přivedl ke krachu

To všechno přispělo k posílení osobnosti Tommyho Hilfigera a ještě většímu odhodlání dokázat, že může být úspěšný. Jakmile vydělal první větší peníze, otevřel si ve svém rodném městě – Elmira, vlastní obchod, zvaný Místo pro lidi. Nešlo o klasickou prodejnu oblečení, ale spíše jakýsi klub, kde lidé mohli trávit čas a bavit se. Diskotéky, soutěže a další zábava bylo pro ně důležitá, ale jaksi zapomněli na to nejdůležitější – nakupovat. To dovedlo Tommyho ke krachu.

Druhý dech v New Yorku

Uzavřel tedy svoji kariéru v Elmiře a spolu se svou ženou se přestěhoval do New Yorku, kde pracoval na své opravdu první kolekci. Bankrot mu vlastně pomohl – zjistil tak, že k úspěchu nestačí být jen kreativní, ale neméně důležitá je finanční stránka a cílený marketing.

Start a cíl

Tommy byl silná, sebevědomá osobnost, která šla za svým cílem. Již od počátku mu „teplé“ místo nabízeli od Calvina Kleina anebo Perryho Elise. On však chtěl vlastní jméno. Podařilo se mu to v roce 1984, kdy díky finanční pomoci přátel založil vlastní značku. Do tří let dobyl nejen New York, ale i celou Ameriku.

Co lidé chtějí za rozumnou cenu

Jasně si uvědomoval, co lidé chtějí a to jim za dostupné ceny nabízel. Stal se ikonou hip-hopové módy a dobře věděl, že k úspěchu potřebuje celebrity. Jeho oblečení tak propagovali Lenny Kravitz, Britney Spears, nebo Rolling Stones. Úspěch u hip-hoperů mu přinesl Snoop Dogg, který se v talk show objevil právě v košili od Tommyho Hilfingera.

V roce 2004 Tommy značku prodává, ale i nadále zůstává jejím hlavním návrhářem. Značka nyní prosperuje nejen ve své domovině – Americe, ale po celém světě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *