Autor obrázku: Ed Schipul

Bvlgari

Autor obrázku: Ed Schipul

Název značky evokující případnou shodnost a původ v Bulharsku je jen čistá shoda. Značka má svoji domovinu ve slunné Itálii a základní kámen ji položil Řek Sotirio Bulgari.

Z Řecka do Itálie

Ten se věnoval výrobě šperků, stejně jako jeho otec a vůbec celá dlouhá generace rodiny Bulgariů. Soustředil se zejména na produkci stříbrných šperků, rytin a kamenů, ale protože v Řecku nenalezl to správné uplatnění (podomní prodej ho nenaplňoval), rozhodl se jít s holou kůží na trh a vydal se do Itálie. Psal se rok 1879 a v Římě se začínají tvořit dějiny jedné z nejstarších módních značek současnosti.

Výroba šperků v Itálii

V Itálii byla poptávka po špercích o mnoho větší a tak si Bulgari mohl dovolit v roce 1905 otevřít první vlastní prodejnu šperků. Aby podnítil zájem zákazníků, vybral si inspiraci od slavného románu „Old Curiosity Shop“ od Charlese Dickense a celý obchod koncipoval do toho stylu.

Zakládá nejen prodejnu, ale i rodinu

Sotirio se v Itálii zabydlel dokonale, oženil se a měl se svojí ženou Laurou dvě děti – Giorgiose a Constantina. Ti dva po otcově smrti zrekonstruovali jeho obchod a ten slavnostně znovuotevřeli. Akce byl vskutku velkolepá a dostala se na přední stránky tehdejších tiskovin.

Rozšíření značky o doplňky

Autor obrázku: William Ng

V té době se nabízely v prodejně nejen šperky, ale i kvalitní kabelky, tašky a jiné doplňky. Skvělým zacílením reklamy a prodeje si značka buduje důležitý post na módním poli a také díky tomu značku rozšiřuje. Otvírá další obchody a plánuje expanzi na zahraniční trhy. V tomto počínání ji však omezí Druhá světová válka. Naštěstí i tak jednou skončila a Bvlgari tak mohla pokračovat jak v prodeji, tak výrobě.

Bvlgari v Paříži i Monte Carlu

V roce 1970 se ji daří prorazit na zmíněné zahraniční trhy a otvírá prodejny v New Yorku, Paříži, Monte Carlu a Ženevě. To už značku řídí další generace rodu Bulgariů – Paolo a Nicola.

První parfémy Bvlgari

V devadesátých letech vzniká vůbec první parfém značky Bvlgari, které nechyběl šmrnc a vášeň. K parfémům se přidala kolekce šátků, slunečních brýlí a dokonalých kabelek. Následují léta otvírání vlastních hotelů značky, které rodinný podnik prezentuje jako naprostý luxus a kvalitu. To se časem osvědčilo jako dokonalý krok a značka se tak zaměřuje na posílení svého vlivu v oblasti koženého zboží.

Tradice, kvalita a luxus dnes

V současné době má značka Bvlgari na celém světě téměř dvě stě padesát prodejen a nabízí v něm veškeré doplňky, parfémy a také původní stříbrné šperky. Značka je úspěšná díky rychlé reakci na potřeby trhu a také díky dlouholeté tradici.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *