Calvin Klein
Calvin Klein
Žid z Bronxu
Vlastní značka a Brook Shields
Měl nápad i styl a tak ve svých šestadvaceti letech spolu se svým přítelem Barrym Schwartzem zakládá společnost Calvin Klein Ltd. Původně se specializovali na džíny a džínové oděvy.
Velký boom nastal v roce 1979, kdy vyšla reklama na Kleinovy džíny s tehdy mladičkou herečkou Brooke Shields. Měla na sobě přiléhavé rourovité džíny a pod ní byl slogan: „Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!“. V tu chvíli se staly džíny Ck obrovským hitem a značka výrazně povýšila. Magazín Vogue ho označil za mistra minimalismu.
Unisex – jeden kus pro všechny
Modely od Calvina Kleina jsou obvykle jednoduché, ležérní a hlavně – unisex. Klein je vůbec průkopník v oblasti unisexové módy, což znamená, že jednotlivé modely mohou nosit jak ženy, tak muži. Stejně je to i s parfémy a veškerými doplňky.
Jednoduché, přírodní až nenápadné
Oblečení je bez zbytečných ozdob, zhotoveno z přírodních materiálů bavlny, lnu, kašmíru, kůže a tvídu. Tím vším je móda značky Calvin Klein tak specifická a oblíbená, že se nejen stává světovou, ale vysluhuje si i přídomek „All American Look“.
Pro americkou značku Ck propůjčili svoji tvář leckteré světové hvězdy. V prvé řadě nutno jmenovat Kate Moss, dále Marky Mark, David Beckham, nebo švédský fotbalista Freddie Ljungberg.
V roce 2005 prodal Klein svoji značku světovému koncernu Phillips – VanHeusen za 430 milionů dolarů. Nyní je na trhu nejen oblečení s monogramy Ck, ale i doplňky, hodinky a šperky. Nutno podotknout, že právě logo značky je na všech výrobcích viditelné a zřetelné.