By: Mark Hillary

Lonsdale

By: Mark Hillary

Oděvní značka Lonsdale začínala vyrábět své oblečení pro boxery. Tím se stala jistým symbolem síly, moci a tvrdosti, což vedlo k oblibě u mládeže vyznávající násilí a rasismus. Na to však rychle reagovalo oddělení marketingu a značku dostalo mezi „normální lidi“.

Vznik značky pro box

Vznik značky se datuje k roku 1960, kdy mladý Bernard Hard si všímá, že je potřeba vyrábět zboží pro boxery. Box je sport, který se díky některým hvězdám stává populárním a tak je zde jistá možnost, že během let oblíbenost ještě poroste. Brit na to reaguje tak, že zakládá vlastní značku.

Jméno po vévodovi

Jméno Lonsdale přebírá po jistém Hughu Cecilu Lowtherovi, vévodu z hrabství Lonsdale, který ve dvacátých letech pořádal boxerská utkání. Každý účastník na těchto utkáních získává pásek s označením Lonsdale, a tudíž již po léta bylo jméno s boxem spjato.

Logo Lonsdale

Lev v logu má značit ohromnou síly a „London“ dole zas původ, na který je značka pyšná. Vůbec i samotné toto logo je zainteresováno do barev Spojeného království.

Slavní boxeři i hvězdy showbyznysu

V počátku se výroba soustředí na boxerské rukavice, oblečení, ale i obuv a další nezbytnosti. S propagací pomohou velké boxerské hvězdy, jako nesmrtelný Muhammad Ali, Mike Tyson, Carl Froch či David Price. O další vlnu propagace se proslaví i hvězdy ze showbyznysu, jako Paul McCartney, Tony Curtis, Gregory Peck a další.

Po boxerech i fotbalisté

To už se ale značka rozšiřuje a její zaměření se neomezuje jen na boxery, nýbrž i fotbalisty a běžné občany. Z Lonsdale se stává sportovní značka, sponzorující i některé anglické kluby. Výrobou prochází nové kolekce, jako trička, mikiny, boty, čepice kšiltovky a dlší zboží.

Extrémní pravice

Nicméně ne vše je vždy růžové a spojitost s boxem se zalíbí pravicovým extremistům. Ti začínají značku zasvěcovat do svého přesvědčení a nosí trička s nápisem Lonsdale. Je to pro nich i jistý druh propagace, což se velice znelíbí samotné značce.

Reklamní kampaň proti extremistům

Ta aby dala najevo, že s přesvědčením extremistů nesouhlasí, vyvinula reklamní kampaň, kterou uváděla na trh s heslem: „Lonsdale má ráda všechny barvy.“ A v kampani se objevují jak bílí, tak černí.

Sportovní styl

Dnes je značka známá pro svůj obecný sportovní styl a určenou širokou veřejnost. Portfolio firmy se výrazně rozrostlo o kolekce pro ženy i muže, pro sport a volný čas a také s použitím všech možných barev.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *