Viktor & Rolf
Viktor & Rolf
Módní dvojčata jsou přezdívány dva nizozemští návrháři – Viktor Horsting a Rolf Snoeren. Ale i když vypadají stejně a někteří lidé si skutečně myslí, že jsou dvojčata, tak je nutno zmínit, že ani sourozenci nejsou. Mají společný rok narození – 1969 a od roku 1992 společně také pracují.
Móda jako médium
Deník New York Times charakterizoval jejich práci tvrzením, že jejich médie je móda. Viktor a Rolf dokážou na módních molech vytvořit vskutku velevážené monstrózní kreace a divadla. Předvádí nejen dokonalé modely, ale už i samotná prezentace uvádí lidi v úžas. Hry barev, světel a materiálů. Vše jsou schopni zkomponovat, se vším mohou pracovat. Nic není nemožné, se vším si ví rady.
Oblékání až na mole
Show, která je na jejích přehlídkách uváděna, je neskutečná. Jednou se tak oba návrháři vrhli na molo a přímo tam začali modelku oblékat. Vrstvili na ni několik kusů oblečení a přihlížející byli v údivu, co všechno na ni oblékli a přesto vypadá stále štíhle. Nemohli mít lepší reklamu na zeštíhlující šaty.
Celý velký svět
Vrhají se do velkého světa módy. Objíždí Evropu, Ameriku, nakonec i zbytek světa a všude předvádějí neskutečné věci. Jinde šokují obrovskými tvary, jinde představují kolekci sestavenou pouze ze stuh a mašlí. Svojí tvorbou často opírají přirozené fyzikální zákony a jsou neuvěřitelní.
Šílenosti a údiv
Jsou to šílenci, kteří se nebojí modelky navléct do šatů, které současně visí na ramínku pod záři reflektorů. Celou tuto show předvádí v šíleném tempu. Modelky vypadají jako pohybující se loutky. V jedné ze svých nečekaných divadel se začínají modelky pohybovat po mole pouze s bílou okruží na krku, která spolu s mašlí na pozadí dívek je to nejiné, co je v úvodu vidět.
Liza Minelli celkem třicetkrát
Nebojí se ani prezentovat celebrity. „Do parády si tak vezmou například Lizu Minelli. Všechny modelky mají na sobě, pro ni typický oděv – dámské obleky a smokingy. Sahají i po riskantních prvcích, jako jsou třeba ohnivé show nebo hry blesků.
Butik úplně naopak
Jejich pohled na svět a módu je znám i v jejich milánském butiku. Vše je zde naopak – parkety na stropě, podpis a foto na stěně obráceně, přibité židle a křesla na stropě, obložení na stěnách vytváří skutečný pocit „hlavy vzhůru“.