3:13 pm - Úterý Prosinec 15, 4505

Fiorucci

Růžová nahrazuje ještě růžovější, něžné prvky jsou ruku v ruce s divokými a lehkost střídá těžkopádnost. Móda pro mladé princezny se srdcem rebelky, to je přesně vize italské značky Fiorucci.

Z Itálie do Anglie

Elio Fiorucci se narodil roku 1935 a možná již od mladého věku v sobě formoval významného návrháře a především šíleného podnikatele. Fiorucci je v některých směrech podobným Tomáši Baťovi – respektive v tom jednom a hlavním – vyráběl cenově dostupné oblečení.

Autor obrázku: Juliana Dacoregio

Vivienne jako magnet

Elio na sebe upozornil již za svých studijních let a dostal tak později nabídku navrhovat šaty pro italskou dámskou společnost. Jeho však lákaly vzdálené kouty, zejména pak Anglie spolu s nezaměnitelnou Vivienne Westwood.

Secondhand jako inspirace

Na Britských ostrovech Fiorucciho inspirují velice zvláštní prvky – káva „v pohybu“, hudba a především secondhandy. Elio zírá na hromady kusů použitého oblečení , kupící se na hromadě a lákající k prohrabání se všem příchozím. Nikdy nevíte, jaký poklad za pár peněz a kousek času najdete. Je to dost podobný pocit, jako když na Vánoce rozbalujete kopu dárků.

Vyřešení rovnice: nakupovat a neutratit

A to je přesně to, co lidé chtějí – nakupovat tak, aby co nejméně utratili, a co nejvíce nakoupili. A ideální je, když každý kus oblečení je originál. Fiorucci si dobře uvědomoval, že nejvíce k podobným nákupům mají sklony mladé slečny, prostě ty, co jsou ještě školou povinné a kvůli vysněné kabelce jsou schopny měsíc vynechat svačinu i oběd. Kapesné si šetří na oblečení, a pokud mají málo, nedají rodičům pokoj, dokud opět něco nedostanou. Přesně pro tyto prototypy tvořil italský návrhář, inspirován i Vivienne Westwood, svoje kolekce.

Autor obrázku: Lorena Cupcake

Džíny za šampon

Roku 1976 prorazí značka s džíny, které stojí přesně tolik, co dvě malé lahvičky šamponu. Je možná podivné, že značka, která šokuje plakáty krásných dívek oděných pouze v miniaturních tangách, má v logu dvě hlavičky buclatých andělíčků.

Humorná a nakažlivá móda

Po celém světě se najednou šíří oblíbenost značky jako infekční choroba. Lidé prahnou po bundách z ovčí srsti, netypických sandálech, či sametových balerínách. Fiorucci přichází s humornou, svěží a zábavnou módou, která je hravá, divoká a hlavně dostupná.

Love Therapy

V roce 1989 prodává Elio značku Fiorucci japonské firmě, vyrábějící oblečení. Tím však jeho dráha nekončí, navrhuje pro světově známé značky, jako je například H&M. To mu však evidentně nestačí a tak zakládá novou značku Love Therapy, která jede na stejné vlně, jako původní Fiorucci – divoké prvky a moře, moře růžové.
Filed in: Oblečením