3:13 pm - Pondělí Prosinec 15, 4588

Autor obrázku: Sara Cimino

Jil Sander

To zjednoduší, co může být, co nejčistší, co vidíte. To je základní filozofie módní značky Jil Sander, kterou založila stejnojmenná německá módní návrhářka. Narodila se 27. listopadu 1943 v Hamburku a je typická obyvatelka Německa – blondýna, na první pohled trochu přísná, strohá, nekompromisní.

Od inženýrky k návrhářce

Vlastní tvorbu započala až jako textilní inženýrka. Všimla si, že na módním trhu je jistá díra a chybí zde elegantní, luxusní a přitom vkusné oblečení pro vrcholné manažerky. Oděvní průmysl vnímal ženu spíše jako matku od rodiny, hospodyňku, případně milou společnici. Aby žena dělala vysokou politiku, nevyšší management anebo řídila nadnárodní společnost, nebylo typické. Jenže jak šel čas, ženy (obrazně řečeno) odhazovaly kuchařské zástěry a vrhali se v kostýmcích do vedení podniku.

Móda pro emancipované ženy

Bylo zapotřebí, aby i ony měly ráno co na sebe a aby jimi nošený oděv působil pocit důležitosti a vyvýšenosti. Ano, nechtěly být domácí puťky, přihlouplé nanynky v krajkách a voláncích. Chtěly oblek, ale dámský, stylový oblek.

Modelace těla

Jil Sander byla ženou podobné povahy a tak moc dobře věděla, co dělá. Oblékala ženy do těsných, vypasovaných kostýmků, které zvýraznily krásně tvarované ženské tělo, ale také nesly jistou dávku váženosti. Navrhovala halenky, kabátky, legendárními se staly právě kožené kabátky, kašmírové svetry a také potřebné kabelky a boty.

Nevýrazné barvy, ale střihy

Pro své kolekce používá obvykle béžové, hnědé, šedé barvy, doplněné nestárnoucí černou a bílou, používá také modrou a mírně i zelenou. Za žádných okolností výrazné barvy. To, co na modelech prezentuje je hlavně samotný oděv, střih a dokonalé linie, nikoliv barva. Tu vnímá jako detail, na kterém tolik nesejde.

Autor obrázku: Sara Cimino

Majitelka modelka

Vlastní značku založila roku 1978 a současně rozšířila i portfolii svých produktů. Začala vyrábět i vůně, které si získaly svět a díky kterým je především Jil Sander u většiny lidí v paměti. Protože však v začátcích neměla mnoho financí pro reklamu, nebo lépe řečeno – aby si mohla dovolit zaplatit světovou topmodelku, vzhlížela z reklamních plakátů sama majitelka. A povedlo se, reklama vzpudila kladné pozdvižení a lidé se o produkty z řad Jil Sander začali zajímat. Došlo k dalším rozšíření značky a to o doplňky a brýle.

Jil Sander dnes

V současné době je značky podřízena londýnskému investičnímu domu Change Capital Partners a hlavním návrhářem jak pánské, tak dámské módy Raf Simons. Ten vnesl značce nový dech a odpoutal se od původních strohých barev a začal používat i jemné odstíny růžové, žluté nebo zelené.

Filed in: Oblečením