9:37 am - Sobota Listopad 18, 2017

Nina Ricci

Možná by se dalo předpokládat, že parfémy značky Nina Ricci propagují počítačovou firmu již zesnulého Steva Jobse. Anebo že tomu je naopak. Flakonky na parfémy jsou toho možným důkazem. Jenže je nutné si i uvědomit, že nejen slavné parfémy jsou produkcí skvěle znějící módní značky.

Svatba v šestnácti letech

Mladá Italka, celým jménem Nina Maria Adélaide Nielli se již ve svých šestnácti letech provdává za florentského zlatníka Luigiho Ricciho. Nina, která pochází z Turína, se vyučí dámskou krejčovou a od 19 let je zaměstnaná v několika módních salonech. Zde sbírá nejen inspiraci a praxi, ale i odvahu pro otevření vlastního podniku.

Založení firmy s vlastním synem

Stalo se tak po asi dvaceti letech a to v samotné Paříži. Firmu nezakládá sama, nýbrž s vlastním synem, který se specializuje na parfémy. Jeho práce nese zasloužené ovoce. Parfém L´Air du Temps s harmonickou lehkostí je právě to, co si poválečná doba žádá.

Odlehčení po těžkém světovém období

Nejen vůně zaujmou svět. Móda, se kterou Nina Ricci přichází, zanechává v údivu celý módní svět. Romantika s nádechem lehkosti. Modely jsou svěží, vyzdvihující ženské křivky a jistou ladnost. Jsou elegantní a přitom něžné. V šatech Nini Ricci se z mužatky stává zasněná princezna.

Světle, něžně žlutá

Po válce byla touha po svobodě, volnosti a lehkosti. A to právě Nina Ricci předvádí. Již zmíněný slavný parfém L´Air du Temps je uložen ve flakonku se dvěma holubičkami, symbolizující lásku a mír. Světle žlutá barva se v tom okamžiku stává dominantou značky Nina Ricci.

Tulipánové šaty

V padesátých letech se šéfem podniku stává syn Robert Ricci a role hlavního návrháře se ujímá Jules Francois Crahay. Ten se módnímu trhu představil se svými tzv. tulipánovými šaty, a současně tím uvede značku na asijský trh.

Autor obrázku: Shop TapNham

Kosmetika a parfémy

V následujících letech, kdy se hlavním návrhářem stává Francois Pipart se značka Nina Ricci drží romantické, lehké linie a začíná se specializovat na kosmetiku a parfémy. Bylo potřeba najít nový dech a ten se vznesl ve formě švédského návrháře Larse Nilssona, jenž přinesl do firmy sportovní nádech. Vytvořil tak například večerní šaty z košiloviny.

Vzestup značky na světovém trhu

Tím ale výměna dvorních návrhářů nekončí – od roku 2007 je jím Oliver Theyskens z Belgie, který je mimo jiné i miláčkem módního světa. Je to právě on, díky kterému zaznamenala značka v posledních letech stoupající tendenci a její poválečná obliba je v renesanci.

Filed in: Oblečením