5:13 am - Středa Srpen 5, 2020

Jaro je tady, dejme se do formy – Jogging

Hedy

Jaro je tady, dejme se do formy – Jogging

V první řadě se před cvičením nezapomeňte pořádně protáhnout. Min. 10-15min. Lehký strečink celého těla. Slouží k protažení a zahřátí svalů.

Jogging je forma rekreačního běhu. Jedná se o pomalý běh s měkkým našlapováním. V případě vyčerpání můžete kombinovat běh a chůzi. Můžete ho provozovat úplně všude, ve městě, na vesnici, na dovolené, atd. Stačí, když budete mít po ruce jen sportovní oblečení a vhodnou obuv. Nezáleží na Vašem věku ani váze. Hranice si posouváte sama podle toho, jakou máte výdrž.

Autor obrázku: John Loo

Jak jogging působí:

  • Posiluje imunitní systém
  • Odbourává stres a pomáhá Vám relaxovat
  • Zlepšuje fyzickou kondici
  • Snižuje váhu
  • Zapojuje kardiovaskulární systém
  • Zesílí Vaše svaly na nohou, pažích, zádech a šikmé břišní svalstvo

Pro začátečníky doporučujeme sledovat trvání běhu a ne uběhané kilometry. Pečlivě zhodnoťte svoje síly, vyberte si vhodný terén, nejlépe rovinatý. Běhejte pomalu, dlouhými kroky. Jogging je ideální běhat po ránu, mezi 7. – 11. hodinou. V tu dobu je Vaše tělo odpočaté a mozek okysličený, jste tedy připraveni na dobré výkony. Pokud Vám čas ranní jogging nedovolí, běhejte večer, minimálně 2 hodiny po jídle.

Jak by měl vypadat Váš plán pro začátečníky?

  • 1. – 3. týden běh 3x týdně začínáme na 30 minutách běh. Každý týden prodlužujeme čas běhu o dalších 5 minut.
  • 4. – 6. týden běh 4x týdně trvání běhu 40 minut.
  • 7. – x. týden běh 4x týdně trvání běhu 50 minut.

Dodržujte správnou techniku joggingu. Pánev musí být podsazena, trup vzpřímený a lehce nakloněný vpřed. Paže držte u těla a křížem je střídejte s pohyby nohou. Hlavně abyste se cítili přirozeně a uvolněně. Běhejte v tempu, u kterého můžete mluvit. Lépe se běhá s kamarádkou nebo kamarádem. Můžete si během joggingu povídat a tím se uvolníte a nebudete přemýšlet nad časem ani nad uběhnutými kilometry. Toto cvičení je vhodné i pro maminky s kočárky.

Po ukončení běhu se opět protáhněte, aby se svaly uvolnily.

Zima už je pryč, venku jarní počasí, tak jdete vyzkoušet jogging…

Napsala EPF

Single content advertisement bottom
Filed in
Related posts
Your comment?
Leave a Reply