7:33 am - Neděle Srpen 25, 2019

Jaro je tady, dejme se do formy – Jóga

Hedy

Jaro je tady, dejme se do formy – Jóga

Potřeby k cvičení:

Podložka – na jógu se používá speciální protiskluzová podložka. Investice od 300,-Kč

Pohodlné oblečení – Důležitý není váš vzhled, ale Vaše pohodlí. Oblečení Vás nesmí omezovat v jakémkoliv pohybu.

Boty? – jóga se cvičí na boso, takže obuv není potřeba.

Základem jógy je být šťastný. Nehledat štěstí kolem sebe, ale v sobě. Při samotné józe se zaměřujeme na správné dýchání a přesné přechody z jedné polohy do druhé. Jóga odbourává stres a pomáhá k celkovému uklidnění. Naučíte se díky ní správně dýchat a posílíte svaly, které není možné posílit cvičením v posilovně. Jako odpor používáte své vlastní tělo. Důležité je uvědomit si sama sebe. Jóga není jen cvičením, ale i životním stylem, naukou.

8 základních stupňů jógy

  1. Autor obrázku: Rio

    Jama – všeobecné etické principy

  2. Nijama – pravidla morálky jedince
  3. Asán – cvičení jógových pozic
  4. Pránajáma – jógové dechové techniky
  5. Pratjáhára – ovládnutí smyslů
  6. Dhárana – koncentrace mysli
  7. Dhjána – meditace
  8. Samadhi – splynutí s Universem

V józe si každý přijde na své. V dnešní době máme k dispozici hodně druhů, zde je pár z nich:

Power jóga

Rychlejší forma jógy, která slouží k formování problémových partií. Cviky se provádějí v rychlejším tempu spolu s vhodným dýcháním. Je fyzicky náročnější než tradiční jóga, protože je zde kladen hlavní důraz na sílu a ohebnost. Je vhodná při hubnutí.

Hathajóga

Cvičení k vyjádření citu pro rovnováhu. Používáte tělo k vnitřnímu bádání. Jedná se o silovou formu jógy, která je méně náročná než powerjóga. Klade důraz na provedení a správné dýchání. Vhodné i pro lidi se zdravotním omezením.

Bikram jóga (Hot jóga)

90-minutový program složený z 26 póz Hatha Jógy. Cvičení se provádí ve vyhřáté tělocvičně na 42°C (Teplota stimuluje prostředí v Indii). Pořadí jednotlivých póz se nemění, po pár lekcích je tedy budete už všechny znát. Díky stimulaci všech systémů lidského těla předchází nemocem, zraněním a zpomaluje stárnutí.

Gravijóga

Speciální jóga pro těhotné. Cvičí se především relaxační pózy spolu se správným dýcháním. Vše je podřízeno těhotenství a pohodlí. Ženy jí často využívají jako přípravu pro samotný porod.

Dance jóga

Spojení powerjógy, baletu a moderního tance. Soustava cviků se cvičí na klidnou hudbu. Vhodné pro milovníky tance a jógy.

Většina sportovních center nabízí hodiny jógy. Určitě i ve Vašem okolí taková centra najdete. Jóga je náročná na techniku a tak je pro začátek vhodné mít zkušeného instruktora. Správný lektor by na Vás měl působit uklidňujícím dojmem a měl by pečlivě hlídat správnost techniky cvičení.

Lekce jógy pozitivně působí na tělo i mysl, takže byste měli z hodin cvičení odcházet odpočaté a pozitivně naladěné.

Napsala EPF

Single content advertisement bottom
Related posts
Your comment?
Leave a Reply